Náš cíl...
...Vaše spokojenost
na konci tunelu
››› Více o nás
V souladu se snahou dále předávat získané zkušenosti a informace o zajímavých projektech publikujeme často v různých odborných časopisech a aktivně se účastníme odborných seminářů a konferencí.
Fotoreportáž ze stavby tunelu Komořany na Silničním okruhu kolem Prahy
Petr Svoboda
Dvanáct fotografií z průběhu výstavby tunelů v rámci stavby 513 Silničního okruhu okolo Prahy. Fotografie jsou publikovány v časopise Tunel 4/2008.
Řízení a geomonitoring ražeb tunelů stavby 513 SOKP
Petr Svoboda, Igor Zemánek
Stavba 513 Silničního okruhu okolo Prahy patří k nejvýznamnějším dopravním stavbám budovaným na území České republiky. Článek byl publikován v časopise Tunel 3/2008. Igor Zemánek je vedoucím oddělení geotechniky pražské pobočky společnosti Mott MacDonald.
Geotechnický monitoring při stavbě tunelu Vestec–Lahovice na silničním okruhu kolem Prahy, stavba 513
Igor Zemánek, Eva Kolářová, Petr Svoboda
Pro ověření předpokladů a výsledků statických a geotechnických výpočtů a v souvislosti s dodržením vysoké bezpečnosti práce a efektivity výroby byl pro výstavbu tunelů SOKP 513 navržen geotechnický a hydrogeologický monitoring. Článek byl publikován v časopise Zakládání 3/2008. Eva Kolářová a Igor Zemánek jsou pracovníci společnosti Mott MacDonald.
Tunel Praha – Beroun a základní parametry obdobných tunelů
Matouš Hilar, Martin Srb
V současné době probíhá příprava výstavby vysokorychlostního železničního tunelu Praha – Beroun, který bude mít délku 24,7 km. Článek byl publikován v časopise Tunel 2/2008.
SOKP 514, Tunel Lochkov, nový model zadávacích podmínek pro výstavbu tunelů a zkušenosti z provádění průzkumné štoly pro ražby plných profilů
Martin Srb
Příklady z tunelářsky vyspělých zemí ukazují, že pro úspěšné a efektivní realizace tunelových projektů je nutné splnit řadu podmínek. Článek byl publikován v časopise Tunel 2/2008.
Podchod řeky Yangtze - náročná ražba velkoprofilovým TBM v Číně
Harald Wagner
Wuhan, hlavní město provincie Hubei na spodním toku řeky Yangtze se 7,3 milionu obyvatel patří k největším a nejvýznamnějším městům v Číně. Omezený přechod přes řeku Yangtze (dva mosty) blokuje významně dopravu a brání dalšímu ekonomickému rozvoji města.
Článek byl publikován v časopise Tunel 2/2008.
Dr. Wagner je zakladatel rakouské společnosti D2 Consult.
Tunel Patnitop - nejdelší silniční tunel v Indii
Petr Svoboda, Martin Srb
Tunel Patnitop je součástí severojižního koridoru, spojujícího mesta Srinagar a Kanyakumari. Článek byl publikován v časopise Tunel 4/2007.
Statické výpočty tunelu SMART pomocí programu FLAC
Matouš Hilar
Při návrhu tunelu SMART bylo nutné zvolit vhodnou metodu pro realizaci ražeb, vzhledem k nejasné poloze skalního podloží. Článek byl publikován v časopise Geotechnika 4/2007.
Zmáhání havarovaného úseku tunelu Březno
Matouš Hilar, Vladislav John
Numerické modelování realizace zmáhání závalu tunelu z roku 2003. Článek byl publikován v časopise Tunel 3/2007. Vladislav John je zaměstnancem společnosti Metrostav a.s.
Stavba nových železničních tunelů pro letiště Heathrow
Matouš Hilar
Pro zajištění napojení nového terminálu 5 na stávající infrastrukturu letiště bylo nutné postavit sedm nových tunelů. Článek byl publikován v časopise Silnice železnice 3/2007.
Numerická analýza ražby TBM tunelu Koralm
Matouš Hilar
Zkušenosti s výpočty vnitřních sil v segmentovém ostění tunelu Koralm. Článek byl publikován v časopise Geotechnika 3/2007.
Návrh a výstavba silničního tunelu ART
Matouš Hilar
Heathrow je v současnosti nejvytíženější mezinárodní letiště na světě. Pro zvýšení kapacity bylo rozhodnuto o výstavbě Terminálu 5. Článek byl publikován v časopise Silnice železnice 2/2007.
SMART – jedinečný tunel pro hlavní město Malajsie
Matouš Hilar
Celosvětově existuje množství různých tunelů, které jsou víceúčelové. Kombinace účelů použitá pro tunel SMART však příliš obvyklá není. Jak vyplývá z anglického názvu – Stormwater Management And Road Tunnel (SMART). Článek byl publikován v časopise Stavebnictví 4/2007.
Tunely na silnici NH-1A z Jammu do Srinagaru - Kašmír, Indie
Petr Svoboda, Martin Srb
V rámci zkapacitnění stávající silnice NH-1A z Jammu do Srinagaru v indické části Kašmíru je navrženo sedm krátkých silničních tunelů. Všechny jsou budovány jako novostavby. Článek byl publikován v časopise Tunel 1/2007
Beton v podzemním stavitelství - současný stav a vývoj
Matouš Hilar, Pavel Šourek
Beton je obecně nejpoužívanějším konstrukčním materiálem podzemních staveb, nejčastěji jako ostění zajišťující dočasně či trvale podzemní prostor. Příspěvek byl prezentován na Kolokviu ČBS v roce 2007 a byl uveřejněn ve sborníku. Ing. Pavel Šourek je zaměstnancem společnosti SATRA.
Definitivní ostění konvenčně ražených tunelů v České republice - současnost a budoucnost
Martin Srb, Matouš Hilar
Definitivní ostění nových dopravních tunelů v ČR jsou zpravidla realizována z vyztuženého monolitického železobetonu. Článek rozebírá faktory ovlivňující návrh a realizaci těchto ostění, následně pak přináší porovnání vybraných českých tunelů. Článek byl publikován v časopise Beton 6/2006.
Návrh a aplikace TBM pro ražbu tunelu ART
Matouš Hilar
Stavba nového terminálu 5 pro britské letiště Heathrow zahrnovala ražbu 13,5km tunelů. Největší realizovanou podzemní stavbou byl silniční tunel ART (Airside Road Tunnel). Příspěvek byl prezentován na konferenci Zakládání 2006 v Brně a byl uveřejněn ve sborníku.
Využití velkoprofilového TBM pro ražbu v krasové oblasti
Matouš Hilar
Kuala Lumpur, hlavní město Malajsie, bylo v minulosti často zaplavováno rozvodněnou řekou Klang. V posledních letech intenzita záplav rostla, což způsobovalo značné obtíže a finanční ztráty. Dalším problémem města byly dopravní zácpy. Tyto důvody vedly k myšlence realizace projektu SMART. Příspěvek byl prezentován na konferenci Zakládání 2006 v Brně a byl uveřejněn ve sborníku.
Automatický monitoring provozovaných železničních tunelů na Heathrow
Matouš Hilar
Stavba nového terminálu 5 na londýnském letišti Heathrow zahrnuje realizaci systému ražených tunelů o délce 13 km. Článek byl publikován v časopise Beton 2/2006. Pan Paul Lyons je pracovníkem společnost Mott MacDonald (UK), pan Aidan Laimbeer pracuje pro společnost SolData (UK).
Pravděpodobnostní analýza vlivu vstupních parametrů na modelování deformací tunelu Mrázovka
Jiří Barták, Jan Pruška, Matouš Hilar
V příspěvku jsou shrnuty používané metody statistické analýzy vlivu vstupních parametrů při modelování podzemních staveb. Článek byl publikován v časopise Tunel 4/2002. Profesor Barták a docent Pruška jsou přední odborníci v oblasti podzemních staveb. Oba jsou zaměstnanci katedry geotechniky fakulty stavební ČVUT.